❝ No matter how hard and difficult it is, I will always smile like an idiot ❞
Penat? Salji?
Friday, January 24, 2014 | 0 comments
"Aku penat. Better jangan cari gaduh. hahaha"

Hi. Lama sungguh Elly tak bukak blog. Sebab apa? Sebab form 4 ni memang tahun yang paling memenatkan! Dalam sehari tak sah kalau takde homework karangan -.- Ramai ingat form 4 ni tahun honeymoon hello excuse me! Rasa dulu lah form 4 ni baru kau tahu honeymoon kau tu macam mana. hahahah. Btw, Elly baru je balik dari merentas desa dengan bantuan sekolah RM100 tadi. Memang sanagt sangat sangat penat!!!!!!!!! Rasa kaki ni dah longgar eh tak dah tercabut hahahah >.<

Merentas desa pon Elly dapat number 9 number 9 number 9 hahaha taklah Elly dapat nombor 42 -.- Agak memalukan disitu -.- Budak cina semua lari laju Yelah badan diorang tu kurus lepastu kaki panjang hmm.. Teringin pulak aku nak pindah sekolah ramai melayu -.- Elly ni bukan nye kurus sangat. Kaki pendek mana lari laju -.- Elly akui dulu memang Elly ni orang sukan tapi sekarang dah tak :( Tapi alhamdulillah rumah SANTUBONG menjadi johan lagi banyak kali dah jadi johan ^^ Ruamh TAHAN jadi naib Johan. Rumah LEDANG ke 3 Rumah KINABALU ke 4 wuuuuuu~~


Tapi kan Elly ada baca dekat satu blog tu, dia cakap Sarawak dah bersalji? Ouh really betul ke? Dia pon cakap Kelantan berkemungkinan akan bersalji adakah ini anugerah atau peringatan daripada Allah? Masa Mesir duli bersalji ada yang cakap kiamat hampir tiba. Ada yang cakap tidak. Dia cakap kalau Mesir bersalji, Ada sungai dekat sana, itu tanda kiamat sedangkan Sungai Nil bukankah memang ada dekat sana?  Tapi kalau bumi Arab kembali subur dan menghijau, itu pon tanda-tanda kiamat. Ya Allah adakah ini satu anugerah atau peringatan daripadaMu kepada hamba-hambaMu? Elly ni masih lagi cetek tentang ilmu agama so Elly memang betul-betul nak tahu. 

Lepas Vietnam bersalji, Mesir pulak kena hmm. Sedangkan Vietnam tu bukan ke iklim khatulistiwa? Sama je cuasa dengan Malaysia? Lepas Mesir dengarnya Indonesia pulak. Tapi yang indonesia tu rakyat Malaysia kena tipu -.- sebenarnya itu gunung berapi punya habuk lol -.- tempias dekat indon mati-mati Elly ingat indon dah salji. Masa panas,, kita nak sejuk, Sekarang amik lah sejuk ni Allah dah bagi tapi masih lagi bising sejuk sangat lah ini lah baju tak kering itu ini potpetpotpet. Manusia akhir zaman memang bergini.

Harga minyak naik dia bising, bila harga kangkung turun sikit di buat cerita macam-macam sampai kutuk PM -.- aku tahulah naik kereta pakai minyak bukan guna kangkung tapi Allah buat sedemikian nak suruh hambanya berusaha sedikit lagi. Maklumlah zaman ICT sekarang senang je kerja manusia kan. Tapikan kalau betul-betul lah salji bakal muncul dekat Semenanjung Malaysia, Elly harap sanagt salji yang biasa-biasa je tanpa menyebabkan kematian atau kemusnahan macam banjir haritu. Ya Allah lindungilah keluarga ku dari segala kemungkaran. Amin~
1:57 PM

Message(s)

Credits

layout by inexplicable
inspired by optica

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
*