❝ No matter how hard and difficult it is, I will always smile like an idiot ❞
Bersabar Selagi Mampu
Friday, January 4, 2013 | 0 comments


Hello evelibadi. Harini aku nak cerita pasal seorang hamba Allah yang perangai sikit tak matang. Macam budak kecik suka main ejek-ejek nama bapak or atok or watever yang kena mengena dengan family kita. I don't know whats his problem. Such a stupid boy in my class. Aku hanya mampu bersabar selagi boleh.

Baru hari pertama sekolah dah nak cari gaduh. Fikir kau bagus ke sial? Ha hamek sial sekali dekat kau. Aku pergi tempat Ikwan tuh sebab Fy suruh tengok jadual. Ni belum apa-apa nak suruh orang berambos. Kalau nak suroh orang berambus tuh tak boleh nak cakap elok-elok ke? Perlu ke cakap "bla lah" Bila aku jawab "apasal?" Kau boleh jawab "Pergi mampos" Ehh memang keturunan sial! Sakit pulak hati aku ni bila ingat dia.

And masa dalam bilik agama, Budak kwaja tuh nak panggil aku. Boleh pula dia cakap "Siapa nama dia? Aku tak ingat. Tapi nama bapak dia aku ingat" Ehh mulut kau tak boleh nak kurang ajar lagi ke? Bapak biadap mak bapak kau ajar kau sembahyang tapi takkan diorang tak ajar kau cara beradab? Ada jugak lelaki mulut biadab ni ye.

Aku tak marah bila orang ejek aku? HAHAHA TAK LAWAK LAH STUPIDO! Ye Memang aku nampak cool je kan? Tapi kau tahu tak dalam hati macam-macam ayat jampi, sumpah seramah aku kasi dekat kau? And jampi-jampi tuh pulak perkataan kesat. Tak sampai hati nak keluarkan, nak cakap depan kau. So terpaksa marah dalam hati je. Lagipun Allah lebih suka orang yang memendam rasa ni. 

Dah ejek nama bapak orang, atok orang, Buat-buat baik bila nak sesuatu. PLEASE GET YOU OWN LIFE! DO NOT DISTURB US! Tahu kerja nak kacau orang. Kalau cakap baik-baik tuh takpa ni cakap macam  gampang. Stupid much -,-

Kalau kau baca ni kau terasa ha memang aku cakap kaulah. Takde orang lainnya. Yang sorang lagi tuh lagi aku sakit hati. Bila orang cakap dengan orang lain ada je muka dia nak menyampuk. Tak tahu cerita makin hambur je benda kau nak cakap. Lepastuh buat fitnah itu ini. Dasar sampah!

Dahlah aku malas betul nak mengata orang banyak-banyak buat menambah dosa. Lagipun tahun ni nak PMR so kena banyak bersabar.

Just be patient and smile. Because smile is the secret of beauty :)


11:38 PM

Message(s)

Credits

layout by inexplicable
inspired by optica

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
*