❝ No matter how hard and difficult it is, I will always smile like an idiot ❞
Ramadhan.
Sunday, July 22, 2012 | 0 comments


Assalamualaikum.. Ha. Sekejap je kan kita dah masuk bulan Ramadhan? Lepas tuh raya. Ehh, tak sabarnya nak raya! Tak sabar nak pakai baju baru. Hehe. 

Tapi kan. Ada satu benda yang aku sedih. aku ingatkan aku boleh puasa 1 Ramadhan. Tapi sebaliknya. Bangon pagi je terus batal puasa. *Faham kan?* Hum.. Tu yang rasa tak syok sangat. Nak puasa 1 Ramadhan.!!!! HAHA.

Bila masuk je 1 Ramadhan, Arif aka Orang Tua hantar text dekat aku "Terawih jom" Adoyaiii. Mana boleh. Tapi bila ingat terawih kan, aku teringat masa aku darjah 4. HAHA. Memang the bestlah time tuh. Masa ni rumah aku dekat Taman Delima, Johor.

Setiap malam puasa, Geng B&G yang teridiri daripada 2 lelaki dan tiga perempuan, Firdaus (timun), Sakinah (bawang putih) Elly (bawang merah) Qila (sawi) Nabil (cili) memagng budak paling rajin pergi terawih. HAHA. Sejujurnya, kiteorang bukan pergi terawih. Ye memang pergi terawih. Tapi dalam 6 rakaat tuh, kiteorang bla. WAKAKA ;D Orang tengah sembahyang, kiteorang pergi makan. Ya Allah. Jahatkan kiteorang dulu? Maklumlah. Time tuh semua belum matang. Kakak aku pon baru darjah 6. Firdaus, ketua B&G pon baru form 1. Sekarang kakak aku dah form 4. Cepat sangat masa berlalu kan?

Seriously, Aku rindu sangat time-time macam tuh. Memang rindu. Suasana dekat Bentong, Pahang ni tak sama macam suasana dekat Johor. Aku lebih suka Johor. Aku rindu sangat. Kat sana ramai jugak kawan. Kawan kat sana semua baik-baik weyh. Aku rasa takda seorang pon yang main cakap belakang. Tapi bila pindah Pahang, Budak CEMPUNDEK *sorry*

Kalau lah masa boleh undur, aku nak sangat undur masa aku darjah 4. Erm. Bestnyerr kan? Erm. 

And tadi pagi masa aku bangon tidur, Aku check phone aku Ade 6 messages. Aku bukak one by one. Ya Allah, Takziah diucapkan kepada Keluarga IQBAL MIKAIL. Semua messages yang aku baca semua cakap "Elly, Iqbal dah meninggal" Walaupon Iqbal tu pernah buat jahat dengan aku. Tapi kadang-2 dia baik dengan aku. Masa aku dengan EX-BESTFRIEND aku bergaduh, Iqbal yang satukan kiteorang semua. Dia yang damaikan kiteorang. Dia bincang secara elok. Sebab Iqbal tak biasa tengok aku dengan dia tak bersama. Terima kasih sangat dekat Iqbal. Semoga rohnya dicucuri rahmat, Al-Fatihah~

Okey, Thank you.

9:26 PM

Message(s)

Credits

layout by inexplicable
inspired by optica

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
*