❝ No matter how hard and difficult it is, I will always smile like an idiot ❞
Best Friends Forever (BFF)
Thursday, January 19, 2012 | 0 comments


Hi. Assalamualaikum semua. dah lama aku tak update blog. dan hari ni aku nak ceritakan mengenai kawan-kawan aku. haha. bukan pasal keburukkan tapi kebaikkan. tapi dalam kebaikkan tuh adelah keburukkan sikit-sikit :D

oeky. selama aku sekolah menengah, aku dapat TIGA orang kawan. tapi sekarang tinggah dua je BFF aku sebab lagi sorang cuma dah jadi BFNF (best friend NOT forever) sejak dia dengan seorang kakak angkat aku kutuk-kutuk and bersubahat dalam penipuan melibatkan aku. aku taktawlah kenape. kalau dah tak suka dengan aku cakap dekat aku jangan nak menggutuk aku bro!

humm. yang kakak angkat aku ni, aku tak taw aku fitnah ape sampai dia dengan BFF dia hampir putus kawan. SUMPAH aku cakap aku tak buat. masa tu aku tak berapa nak tegor kau so aku tak taw ape masalah peribadi kau. macam mana aku nak buat fitnah? weyy, tolonglah fikirkan sikit. aku tak sukalah jadi macam ni.

depan aku cakap bukan main suka lagi kat aku tapi tu lakonan sedangkan kat belakang haremm jadah pon aku taktawlah. untunglah dulu kawan aku ni ade bagi password FB dia kat aku. kalau tak sampai bila-bila aku tak taw perkara yang sebenar-benarnya. and, Thanks sebab bagi aku password fb kau. hehe :3



dan sekarang kawan yang paling rapat dengan aku Shafierra Armiella. sedap kan nama dia tuh? yess orangnya cantik macam aku. eceyhh, gurau je kot -.- tapi. memang dia cantik. budak nilah yang aku buat relationship status dengan dia kat fb aku tuu, FIFIE ARMIELLA . asal pergi memane je mesti aku dengan dia well, macam belangkas asyik melekat je kan?

sampai satu hari tu kat sekolah, aku dengan fiera ni tak buat kerja. bercakap memanjang tak henti. eyy, tak buat kerja kat sekolah tapi kiteorang selalu siap kerja taw. tak tipu punyaaaaa. :D adelah seorang cikgu ni, dia cakap "bercakap je dua orang ni. pisahkan baru taw" haha. and aku cepat-cepat cakap "well, nak pisahkan? OMG! taknakkkkkkkk" looooooserrr punya ayat. and untuk pengetahuan korang, aku cakap ni kat cikgu yang sporting-sporting. kalau cikgu yang spesis singa tuh sumpah aku tutup mulut sampai dia keluar kelas :/

aku dengan fiera ni pon selalu gadoh. aku suka kawan dengan dia because dia ni baik, rajin, selalu nasihatkan aku, mulut bapak gampang macam aku. hehe :3 and dia pandai memujuk aku. bila ade orang kacau aku, si fiera nilah tukang membelasahnya. err, gangster kan? luaran bapak lembut tapi dalaman dia memang gangster. 

kalau aku gadoh dengan dia pon, SERIOUS TAK SAMPAI SATU MINIT. dia ni pandai je pujuk aku. and aku ni panas baran, kuat marah-marah orang nanti bila aku salahkan sesuatu kat dia sedangkan tu salah aku, dia akan cakap "woi, kau gila ke" haha. tak pon time tuh dia akan buat suara Mr.Bean, "halloooooo" haha. dari marah bertukar jadi gelak ketawa yang sanggat menghibukan hati aku.


yang ni pula kawan aku, Tajvenjit. dia ni memang pandai. tapi selalu kene buli dengan aku. antara kawan-kawna aku, dia seorang yang paling tinggi. muke dia pon cantik. :D aku suka. dia nikan, selalu kene buli dengan aku. bila pergi mana-mana je mesti kene tarik rambut dengan aku. hehe :/ bila dah kene tarik rambut, dia akan cakap "hey, janganlah tarik rambut saya" tak pon dia akan dia sambil tersenyum. tapi satu bende yang dia tak suka ialah,, orang cuit pipi dia yang gebuuuuuuuu itu. hehe. yang paling aku jeles kat dia , dia ni pandai speaking, and badan dia kurus macam lidi penyapu -.- nak badan kurus macam tu jugakkkkkkk :/


okey, ni pulak pasal BFF baru kau,  Firdaus. budak dia cute comel je. tak hensem tapi memang comel. kalau korang tengok memang tertarik -.- hehe :3 dia ni, kalau ape-ape masalh aku akan ceritakan dekat dia dulu. tapi serious, aku tak pernah bagitaw dia yang dialah orang pertama aku bagitaw. aku memang boleh percaya 98% je dekat dia pernah sekali hari tuh, dia tanye kenape aku sakit hati sampai taknak tegor dia, (masa tuh dia belum jadi BFF aku lagi) and aku pon ceritalah kat dia kenape aku sakit hati. but tak sangka dia memang ambil berat. HAHA :) senang je weyy hati kawan dengan dia. 

aku percaya kat dia sebab dia pernah berikrar dan bersumpah takkan pernah bagitaw segala rahsia yang aku dah ceritakan dekat dia.dalam banyak-banyak kawan aku, dia yang paling banyak taw rahsia-rahsia aku. kawan yang paling rapat dengan aku, Fiera & Tajvenjit pon tak taw 100% secret aku. sebab aku takot si Fiera dengan si Tajvenjit ni bagitaw dekat BFNF aku yang kat atass tadi tuhh. tak ingat? baca dari atas balik sampai habes.... LOL xx

soalan yang biasa Daus tanya kat aku "Hi, dah makan?" "tengah buat ape?" "busy ke?" "elly, harini ade homework ape?" "kenape kau badmood?" "Bersabrlahh" haa. lebih kurang macam itu lah. dia kalau ade pape tertinggal macam homework yang cikgu bagi tak siap lagi, mesti dia cari aku. aku pon bagijelah.

okey, so sekarang aku dah cakap kat korang and aku dah luahkan semuanya. so TOLONG jangan hilangkan kepercayaan aku kepada korang. kalau tak aku pon tak tahu kenape. hehe :3 so to my beloved friend, Fiera, Thanks sebab selalu menangkan aku. sayangg kau. to my pretty friend, Tajvenjit Thanks for all the informatins. To my Cuty friend, Daus. Thanks sebab ambil berat pasal aku. hahah sayang kau *sebagai BFFFFFF blablablabla~~ hahah. okey, assalamualaikum..

"FRIENDS are like potatos. when you eat them, them DIE".
"Sesungguhnya sahabat itu adalah yang terbaik dan yang terindah berbanding segala-galanya dari diri kita"


4:21 PM

Message(s)

Credits

layout by inexplicable
inspired by optica

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
*