❝ No matter how hard and difficult it is, I will always smile like an idiot ❞
HOLIDAY - PART ONE
Tuesday, December 13, 2011 | 0 comments


okey , harini aku nak update blog pasal aku balik kampung. aku rasa cuti sekolah tahun ni lebih seronok berbanding tahun lepas. sebab ade cousin kesayangan aku pon balik kampung :)
aku taknak cite pasal balik kampung belah ayah . sebab kat sane takde buat ape-ape. so, sekarang ni aku nak cerita pasal kat kampung belah mama :)

masa mula-mula smapai malam tuh ,aku dengan kakak aku disambut dengan pelukkan cousin kesayangan masing-masing. adelah cousin aku nama dia Izzah , aku masok-masok rumah je jerit "Kak Qilahhhh" and terus peluk aku. and adik kepada Izzah tuh, Izlla atau kiteorang panggil dia DekLah terus peluk kakak aku.

malam tuh kite orang bual punye bual , dah hebesss~~~

and keesokkan harinye, ade ke patut cousin aku bangun pegi-pagi ajak aku mandi dengan dia ? gile ke ? diorang maseh kecik . maseh sekolah rendah :) ade lah beberape orang cousin aku tuh, takot dengan aku. aku cakap sekali je terus buat . tak membantah . sebab takot kene pukul dengan aku. tengpk, bertapa garangnyer aku.

selang beberapa hari tuu , kiteorang semua tidur lambat . pukul 3 pon semua cousin tak tido lagi .aku lah ketuanya . malam tuh diorang nak belajar bahase asing. macam-macam bahase kiteorang cakap .bahase F , WaRa , Jepun, Cina, Bangla,  ahh, boleh dikatakan semua masok lah . kiteorang cakap satu perkataan, cari maksudnye.

terutamanya akulah . aku cakap, diorang fikir maksud. bile jawapan melucukan , kite orang gelak bagai nak rak . lol. lepas kiteorang borak-borak, aku, ucop, acap , laparr. aku ajak kakak aku masal but dia takot. biaselahh, kiteorang banyak dengar cite pasal hantu kat sane . but tak taw betol ke tak. nenek aku cakap betol =,=

sementara itu, hati tujugak befday adek sedara aku , Nurul Aqilla Yusuf, my adobted cousin. budak si Qilla , Deklah ni, kemain takot dengan aku . aku suruh mandi, cepat-cepat [ergi mandi . and boleh dikatakan dalam rumah nenek aku tuh, aku paling garang dengan kegedikkan . peduli ape aku -,-

and ucup tu pergi cari sayur, yang KFC punye dalam ais box. alaaa. aku taktaw nama dia ape. aku biase panggil sayur jeee


haaa. yang macam dalam gambar ni . mule-mule aku tak perasan yang si Yusuf ataupun Ucop dah amek sayur ni kat dapur. aku memang betol-betol tak perasan. aku ingatkan diorang ramai-ramai pergi dapur nak gi toilet. rupenye nak cari makanan . bile diorang sampai je kat ruang tamu tuh, aku dah menjerit sekuat-kuat hati aku. pergi dapur tak ajak aku . aku pon nak makan jugak !!! and ade perbualan antara aku dengan cousin-cousin aku

AKU : weyy, teman aku amek mende ni kat dapurrr.
UCOP : huh (menjeling) pergi amek sendiri
NABIL : qila, pintu dapur yang dalam tak tutup, tingkap terbukak . pintu dapur yang luar pon tak tutup .
AKU : tipuuuu. takpelah .Dek Lah , teman akak amek mende ni kat dapur.
NABIL: dah takde. tinggal satu je.
AKU: aloooooo. takpe. Dek Lah , teman akak amek sudu .
DEK LAH : taknakk . kite takot. 

grrr !!! kat situ jugak aku ras anak tengking semua orang supaya teman aku amek sudu kat dapur. dalam kepala otak aku, makan, makan, makan :) kalau mende tuh tinggal satu, aku kene kongsi dengan cousin lurus bendul aku, Ucop. dia ni lelaki =,=
bile dah tak tahan sangat nak makan, lapar sangat . dengan muke tembok aku pergi tarik baju si Ucop tuh , tarik tangan Dek Lah teman pergi dapur. masa tuh tangan aku memang lekat kat baju si Ucop tuh. taknak kasik dia lari

KAKAK AKU : woii, sweetnyee. kalau ade kamera dah lama aku snap
UCOP : ade chance <--- masa ni aku pegang lengan baju dia

dengan panas hati, aku tumbuk si Ucop tuh sekuat-kuat hati aku . eyukkkk. menggelikan . lepas dia teman aku amek sudu ,aku makan berkongsi dengan dia dalam satu mangkuk. and kakak aku cakap 

KAKAK: ya Allah Qila !!! ( terbeliak bijik mata tengok aku duduk sebelah Ucop and makan semangkuk )
AKU : hehe . laparr sayangggggggg.
NABIL: perghh, dinner siottt. tutup lampuu. letak lilin tengah-tengah. baruuu romantik
AKU: haa, romantik otak kau lah !!! taknak aku ngan ucop ni. badan macam badak air =,=

and lepas makan tuh ,mende tuh dah hebes, and aku dengan Ucop ni gadoh. sape nak pergi buang mangkuk ni dalam basket. aku taknak. sebab aku pemalas =,=

and aku pakse-pakse si Ucop ni last-last dia mengalah. termakan dengan pujuk rayu aku lah tuuu . and masa dia nak buang mangkuk tu, dia merungut taw tak ? aku dengar dia cakap "susah betul dapat bini macam ni"
terbeliak mata aku bila dengar dia cakap macam tuh. walaupun dia cakap slow and pada diri sendiri, aku dapat dengar jelas ! kat situ jugak aku mencarot . blablabla habess~~~~

keesokkan harinye, semua adek sedare aku , Qilla, Izah, Dek Lah ikot ayah aku pergi hospital tengok orang sakit. aku tak ikot but ni kakak aku yang ceritakan :) masa dekat hospital tuh, Deklah nampak gambar Najib . dia boleh cakap denkat kakak aku "kite macam pernah nampak pak cik tu" HAHA :D tergelak aku bile kakak aku cerita kat aku . habess~~~

and petang yang terakhir sebelum aku balik, aku merempit .lol. haha . and time tuh aku berlakon .aku jadi abang rempit and cousin aku, Izah jadi minah endon jual jamu. aku dok sebok bawak motor tuh, tetibe ade perempuan tahan aku cakap 

IZAH: mass, boleh tumpagin saya gak ?
AKU: awak siapa . kenape bawak bakol pastu jalan sesorang kat sini'
IZAH: maaf ya mass, saya jual jamu .

dengan gaya dan lagak minah jual jamu, kakak aku tengok je kiteorang . pastu Izah tuh naik moto paling kebelakang lepas aku bonceng dia. kiteorang berlakon je ni =,= toba-tiba...

IZAH: capat sikit kak Qila, ade polis !!
AKU: ha ?? !! polis ???? (muke cuak)
IZAH: bukan betol-betol. kan kite berlakon je .

puihh ! rasa nak penampar je Izah ni =,=
klah. dah malam. sampai sini jek ek aku update. part two nanti masa gi family day kat Cameron . kbyee. sebelum tinggalkan blog aku, tengoklah photoshoot cousin-cousin aku ni..





ade banyak lagi gambar photoshoot diorang . klau nak tengok, tengok kat FACEBOOK PHOTO aku okey ? gambar-gambar diatas diambil oleh LOVE PHOTOGRAPHY :) 

BAJU KUNING: Muhd Yusuff ( Ucob )
BAJU BOLA: Hairool Asryaaf ( Acab )
BAJU BOXES: Mohd Rayyan Nabil ( Adek Aku )
Budak Kecik : Mohd Raiyan Darwisy ( Youngest Brother )







3:39 AM

Message(s)

Credits

layout by inexplicable
inspired by optica

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
*