❝ No matter how hard and difficult it is, I will always smile like an idiot ❞
Saya Nak Jadi.......
Sunday, October 30, 2011 | 0 comments

pasti ada yang tertanya-tanya kenapa aku buat tajuk macma tu walaupon takde kene mengena dengan gambar diatas dan juga dibawah ini . okey , post entry hari ni aku nak tulis pasal cita-cita aku . 


ade masalah sikit lah ... hahah . kalau korang tak nak bace korang bla. aku tak kesah walaupon sekecil virus






************************************************



CITA - CITA YANG PERTAMA :

Menjadi Seorang Doktor : adakah pekerjaan doktor baik ? kite fikir , kalau hari cuti , mesty kene kerja 24 jam sebab nanti ade macam -macam hal kan ? ade orang nazak kat hospitallah , x-sidenlah , nak matilah , pengsanlah . kalau tengah syok - syok holiday tibe-tibe ade orang call "wei kerja, ade orang nazak" pehh. menganggu . but pekerjaan doktor ini adalah salah satu pekerjaan yang PALING BAIK dan banyak berjasa.



CITA - CITA YANG KEDUA :

Menjadi Seorang Chef :   ha, jadi tukang masak ni pon satuhal . kalau tak pandai masak memang tak boleh nak jadi langsung lah kan ? lagi satu , chef sekarang banyak yang hebat - hebat . alaaa. kalau nak taw, senang tengok MASTER CHEF atau MASTER JUNIOR . master junior ni untuk kanak - kanak . and mende ni bukan kat malaysia. pening betol fikir pasal cita-  cita ni . sabarrr.



CITA - CITA YANG KETIGA :

Menjadi Seorang Jutawan : hahah . ni bukan cita - cita aku sebab kalau jutawan ni , banyak musuh , tak pasal - pasal rumah kene rompak tak ke mampos. hiyya. sape nak jadi ni aku tak halang sebab ni hal korang . lOL



CITA - CITA YANG KEEMPAT : 

Menjadi Seorang Pramugari : nilah cita-cita yang aku memang suka . masa cuti seminggu hari tu, aku balik kampung and time tu aku dengan kakak aku termasok sedare mare aku cerita pasal ni. adelak kakak sedare aku cakap aku ni sesuai jadi pramugari . lawak bukan ? tu pon kalau dah bersar nanti aku still cantik tak macam tong pecah . -..-


CITA - CITA YANG KELIMA :

Menjadi Seorang Ahli Arkeologi : peehh. mase aku cakap dekat kakak aku aku nak jadi ni , kakak aku cakap kau nak mati ke ? walaweii, kakak aku sayang aku bro . sebab aku ni sorang je adek pempuan dia. dia mana ade adek perepuan lain selain aku . korang nak jadi ni ? jumpe hantu aku tak taw. alaaa. ni yang cari-gali / gali-cari tuh lah . korek - korek tanah jumpe tembikar . tembikar zaman ape ? zaman neolitik lah . hahah . 

CITA - CITA YANG KEENAM :


Menjadi Seorang Punulis Novel : kakak aku cakap jadi penulis novel ni susah tapi aku pedulu apa. sebab , karangan aku ni , tak kite BM / BI, mesti tinggi . sebab tuh aku nak jadi novelist. errb -..- sekarang ni pon aku ade reka novel aku sendiri. lawakk kott. novel ni pon novel cinta apa barang main novel PTS. tuh budak under 12 boleh baca . kalau dah up 13 tak payah bace. tak sesuai. haha . kbaii >.<







4:29 PM

Message(s)

Credits

layout by inexplicable
inspired by optica

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
*